تاریخ امروز۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ابنر شیمونی و پاسخ به این پرسش؛ چطور می توانیم نظریه پرداز شویم؟

ابنر شیمونی و پاسخ به این پرسش؛ چطور می توانیم نظریه پرداز شویم؟

ابنر شیمونی و  پاسخ بخ این پرسش؛ چطور می توانیم نظریه پرداز شویم؟ در یک مکاتبه با ابنر شیمونی از ایشان در خصوص این سؤال کردیم که نظر شما در خصوص نظریه پردازی چیست؟

آقای شیمونی پاسخ دادند که؛ بسیار مفتخرم از اینکه نظر مرا راجع به نظریه پردازی پرسیده اید. متاسفانه من در حال طی کردن مراحل بازیابی پس از عمل مهم قلب هستم و آن انرژی که دارم را صرف برخی از مشغله های مهمتر کرده ام. بهترین پاسخی که می توانم بدهم این است که شما را به مجموعه ای از مقالات که شامل ایده های علمی و فلسفی ام هستند، ارجاع دهم؛ اول از همه شما باید به مقالۀ «جستجو برای یک دیدگاه طبیعی جهانی-۱۹۹۳- دانشگاه کمبریج» توجه کنید.

و همچنین نظر شما را به این مقاله هم جلب می کنم به مقالۀ؛ «واقعیت کوانتوم، علیت نسبی، نزدیکی به دایرۀ معرفتی»

بویژه ضروری است که شما به این یکی مقاله توجه ویژه کنید؛ « بریستو بانتر: گفتگویی با ابنر شیمونی و لی سمولین”- ۲۰۰۹- اشپرینگر»

و در پایان در پاسخ سؤال آخر شما، توصیه می کنم وارد یک دورۀ تحصیلات تکمیلی در فلسفۀ علم در یک دانشگاه خوب شوید، البته مطمئن شوید که شرایط لازم برای ورود به آن دوره را دارید.

با بهترین آرزوها
ابنر شیمونی

ابنر شیمونی

معرفی ابنر شیمونی

ابنر شیمونی فیزیکدان و فیلسوف امریکایی که متخصص نظریه کوانتوم است. در سال ۱۹۵۳ دکترای فلسفه اش را از دانشگاه ییل و در سال ۱۹۶۲ دکترای فیزیکش را از دانشگاه پرینستون گرفت. او اکنون پروفسور افتخاری دانشگاه بوستون است. او بخاطر کارهایش در توسعه نامساوی CHSH (برگرفته از نامساوی یا تئوری بل) معروف است.  او همچنین بخاطر تلاشهایش در مورد ارتباط دادن نظریه کوانتوم و نسبیت خاص معروف است.  در سال ۱۹۹۶ او جایزۀ لاکاتوس را در زمینه فلسفه علم دریافت نمود.

 

عناوین اصلیِ مقالات معرفی شده توسط ابنر شیمونی

  • “Search for a Naturalistic World View”, Cambridge University Pressvol. 1, “Scientific Method and Epistemology”;  vol. 2,  “Natural Science and Metaphysics”.
  • “Quantum Reality, Relativistic Causality, and Closing the Epistemic Circle:  Essays in Honour of Abner Shimony”.edited by Wayne C. Myrvold and Joy Christian,”
  • “Bistro Banter: a Dialogue with A.S. and Lee Smolin”, Springer, 2009.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *