تاریخ امروز۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
albert einstein stand

انیشتین و نشانی منزل اش

انیشتین و نشانی منزل اش

انیشتین و نشانی منزل اش ؛ هنگامی که آلبرت انیشتین شاغل در دانشگاه پرینستون بود، یک روز قرار بود به خانه برود ولی او نشانی خانه اش را فراموش کرده بود و راننده تاکسی هم او را نمی شناخت.

انیشتین از راننده پرسید آیا او می داند خانه اینشتین کجاست. راننده گفت : “چه کسی نشانی اینشتین را نمی داند؟ هر کسی در پرینستون آدرس خانه انیشتین را می داند. آیا می خواهید به ملاقات او بروید؟”

انیشتین پاسخ داد:  “من انیشتین هستم. متأسفانه آدرس منزل خودم را فراموش کرده ام ، شما می توانید مرا به آنجا ببرید؟ ”

راننده او را به خانه اش رساند و از او هیچ کرایه ای نیز نگرفت.

انیشتین

جالب است که بدانیم بر اساس مطالب آمده در کتاب «شش نظریه علمی که جهان را تغییر داد»  روش اینشتین بر خلاف رویکرد غالب قرن بیستم که بیشتر تجربی و انجام آزمایش بود، بر پایه نظریه پردازی بود. یعنی به جای اینکه خودش را درگیر انجام آزمایشات مکرر برای اثبات نظریاتش کند، ذهن اش ترجیح می داد به سرعت جلو برود و با امکانات بیشتری روبرو شود که خیلی بالاتر از آزمایش و تجربه بود. به عنوان مثال یکی از نظریات او ۳ سال بعد با انجام آزمایش های عملی که گران پرین شیمی- فیزیکدان فرانسوی انجام داد، تأیید شد.

شما می توانید خلاصه ی تهیه شده توسط وب سایت بنیاد بین المللی تئوری ها و دکترین ها  از کتاب «شش نظریه ایی که جهان را تغییر داد» را از اینجا دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *