تاریخ امروز۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

نیوتن و کتاب مقدس

نیوتن و کتاب مقدس

نیوتن و کتاب مقدس ؛ نیوتن در ضمن پیشرفت های علمی خود در زمینه مطالعاتش در کتاب مقدس هم پیشرفت های شگفتی داشت. او متقاعد شده بود که مترجمان و مفسران دوره های بعد، متون عهد جدید را مخدوش و تحریف کرده اند و باور داشت که ایده تثلیث مفهومی ریاکارانه و فریبکارانه است و مسیح خدایی و خداگونه نبوده است و ما باید مستقیماً به درگاه خداوند خالق نیایش کنیم.

نیوتن و کتاب مقدس

این موضوع در «کتاب شش نظریه ای که جهان را تغییر داد» به تفصیل آمده است. این کتاب یعنی شش نظریه ای که جهان را تغییر داد، عنوان کتابی از انتشارات مازیار است که بهترین مغزهای علمی تاریخ را معرفی می کند و به توضیح هر کشف یا اختراع دانشمندی می پردازد که برای همیشه شیوه زندگی و نگرش ما را به جهان تغییر داد . کتاب شش نظریه ای که جهان را تغییر داد کلید فهم بهتر جهان و تاریخ علم را به خواننده ارائه می دهد. این نظریه­ها در زمینه­های مختلف علم بوده­اند و هر کدام چراغ و راه نوینی پیش روی انسان شکل داده اند. این نظریات عبارتند از؛

  • نیوتون و جاذبه : نگاهی هوشمندانه و آگاهی دهنده به پدر فیزیک دارد – از کارهایش گرفته تا سنت شکنی هایش و ” نظریه بزرگ ” او در این مورد که چه چیزی باعث می شود تا ما به فضا پرتاب نشویم.
  • انیشتین و نسبیت : شرح درخشانی از نظریه نسبیت و نگاهی مثبت به مردی که سرنوشت قرن بیستم را تغییر داد.
  • هاوکینگ و سیاهچاله ها : نگاهی روشنگر بر کارهای آینده نگر و اراده آهنین استیون هاوکینگ می اندازد و توصیفی آسان از کتاب پرفروش و مهم تاریخ مختصر زمان ارائه می دهد.
  • کوری و رادیواکتیویته : گزارشی مشروح و خواندنی از کارها و زندگی پر احساس و پرآشوب ماری کوری ، یکی از استثنایی ترین دانشمندان قرن بیستم که کمتر شناخته شده است ، ارائه می دهد.
  • تورینگ و کامپیوتر : توضیح روشن و قابل فهمی از پیدایش کامپیوتر می دهد و نگاهی دقیق بر مردی می اندازد که به تکامل آن یاری رساند، تا همان جهانی را که دگرگون ساخته بود فراموشش کند.
  • کریک ، واتسون و DNA : تصویر دقیق و هوشمندانه ای از کارها و زندگی این دو دانشمند ارائه کرده و نشان می دهد که چگونه DNA فهم ما را از تکامل – و در واقع کل مفهوم حیات تغییر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *