تاریخ امروز۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
energy field around

هاله و نيروی حياتی

هاله و نيروی حياتی

هاله و نیروی حیاتی؛ هر کسی به دلیل حضور خود درهر جایی می تواند تاثیرات مطلوب یا نا مطلوب، مثبت یا منفی بر روی دیگران بگذارد وحتی می تواند این تاثیرات را تا فاصله های دوری روی دیگران منتقل نماید.
در نوشته های باقیمانده از عرفا به ندرت از حوزه ی انرژی سخنی به میان آمده است ولی نظرات آنان طی گذشت بیش از هفت هزار سال در سراسر جهان با مشاهدات دانشمندان تا به امروز مطابقت دارد.

هاله ؛ از سنت در مذاهب معنوی تا هنر نقاشی

تمامی مذاهب معنوی از روئیت نور در اطراف سراشخاص سخن گفته اند، که بواسطه عبادات و نیایش قلبی وجودشان سرشار از آگاهی شده به رفعت ، مراتب و مقامات معنوی ومتعالی رسیده و قابلیت های پنهان حس برتر در آنان آشکار می شود.
در باورهای سنتی معنوی هند باستان که حدود پنج هزار سال قدمت دارد از نوعی انرژی کیهانی بنام پــــرانا (Perana) سخن گفته اند که این انرژی کیهانی تشکیل دهنده و منشاء اصلی حیات قلمداد می شود. پرانا یا نفس حیات، در تمام کالبدها دمیده شده و به آنها هستی می بخشد.
یوگی ها، جین ها، مرتاضان و عرفا با استفاده از ذن، مدیتیشن، مراقبه، فنون تنفسی و تمرینات جسمی تلاش می کنند تا این انرژی را به تسلط خویش در آورده هشیاری و طول عمر فراتراز حد معمول بدست آورند.
مردم چین از هزاره سوم پیش از میلاد به وجود انرژی حیاتی بنام چــــی (Chi) معتقد بوده اند. انرژی ای که تمام موجودات جاندار و بی جان متشکل از این انرژی اند.

هاله ، نیرو و تندرستی

چــــی ترکیبی از دو قطب نیرو یعنی یین (Yin) و یانگ (Yang) می باشد. وقتی این دو قطب نیرو در حالت تعادل باشند انسان تندرست و سالم است. در صورت عدم تعادل این دو قطب انسان دچار بیماری می شود.
غلبه نیروی یانگ موجب فعالیت شدید اعضاء بدن و برتری یین باعث کاهش فعالیت و نقصان در بدن خواهد بود. که حاصل هر دو حالت غیر متعادل بروز بیماری است. طب سنتی چین و رشته های زیر مجموعه آن بر ایجاد تعادل بین یین و یانگ استواراست.

هاله در کالابا؛

مکتب عرفانی یهودیت کالابا ( Kalaba) در حدود ۵۴۰ سال پیش از میلاد حضرت مسیح (س) به همین دو نیرو به عنوان نور اثیری اشاره می کند.
در این مکتب به این نیروها کارنایین (Karnaeen) نیز اطلاق کرده اند. به عنوان مثال میکل آنژ در تندیس حضرت موسی (ع) کارنایین را به شکل دو شاخ نشان داده در حالی که می توانسته آنرا با دو رشته نور نیز نشان دهد وشاید این کار او ناشی از معنی این لغت در زبان عبری باشد که دارای دو معنی شاخ و نور است.
همچنین در اسطوره اسب شاخدار که سمبلی از عشق و الوهیت است، شاخی در پیشانی اسب سفید و نوری در اطراف او ترسیم شده است. در کتاب عهد عتیق نیز در باره نورِ جانداران خصوصاً انسان ها اشاراتی متعدد شده است.

energy field around human body
هاله در تعاریف پس از قرن شانزدهم؛

از قرن شانزدهم میلادی به بعد افراد مختلف خصوصاً پزشکان زیادی که در پی کشف درمان بیماری ها بوده اند و محققین معاصر در تعلیم نوین علمی موفق شده اند نتایج مشاهدات عینی خود را به این اطلاعات اضافه نمایند.
نتایج این تحقیقات در بخش ها و با کلید واژه های مختلفی در تاریخچه هیپنوتیزم و هاله درمانی قابل ردگیری است.

نظریه انرژی کیهانی؛

نظریه وجود انرژی کیهانی که با تسلط به طبیعت و قابلیت نفوذ در تماس اجزاء آن توسط بسیاری از نظریه پردازان مطرح شده به عنوان کالبد نورانی شناخته شده است.
نخستین بار حدود پانصد سال قبل از میلاد حضرت مسیح(س) پیروان فیثاغورث به سکلی این نظریه را به ثبت رساندند. آنان معتقد بودند این نور می تواند بر اندام های بدن انسان تاثیر گذار بوده و درمانی بر بیماری ها باشد . . .
با طرح این نظریه فرضیه ای که بر اساس آن احتمال وجود میدانی از انرژی که تا حدی با حوزه الکترو مغناطیسی قابل قیاس بود مطرح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *