تاریخ امروز۳۰ فروردین ۱۴۰۳
Books about Science

معرفی کتاب حکایت های علمی

معرفی کتاب حکایت های علمی

معرفی کتاب حکایت های علمی؛ حکایت های علمی کتابی است که در آن از وجه مشترک کشف دانه قهوه، اختراع دستگاه تنفس غواصی و غلبه بر آبله آگاه می شویم.

 

این‌ها نقاط عطفی در تاریخ علم و حماسه‌ای هستند که پیش از یونانیان باستان آغاز شد و تا هزاران سال آینده نیز ادامه خواهد یافت.

 

 

این داستان‌ها و دیگر داستان‌های جذاب مربوط به بسیاری از مهم‌ترین اختراعات و اکتشافات جهان در کتاب حکایت‌ های علمی تشریح شده‌اند که به زبانی شیرین و آگاهی‌بخش نوشته شده است و مجموعه‌ای بسیار خواندنی شامل بیش از شصت حکایت است که به وسیله‌ی آدریان بری نویسنده‌ی موضوعات علمی برگزیده شده‌اند.

 

 

کتاب حکایت های علمی  که به یازده بخش تقسیم شده است، عناوینی شامل کاوش در جهان و فضا به وسیله‌ی انسان تا تحولات در ارتباطات، شهیدان علم، و «دانش‌های جعلی» را در بر دارد.

 

این کتاب انبوه حقایق و اطلاعات مربوط به افرادی را در برمی‌گیرد که نقشی حیاتی در علم داشته‌اند، از معروف‌ترین‌ها تا کم‌تر شناخته‌شدگان مانند گیلبرت ورنام، ابداع‌کننده‌ی «جدول رمز یک بار مصرف»، و ج.س. هلدیِن تنها کسی که ایمنی در معادن را با بلندخوانی اشعار شکسپیر آزمود.

Sience Stories

مشخصات کلی کتاب 

عنوان: حکایت های علمی

نویسنده: ایدرین بری

مترجم: محمد تقی فرامزی، محمد شعبانی

ناشر: مازیار

شما می توانید اطلاعات بیشتر و خلاصه تهیه شده توسط بنیاد بین المللی تئوری ها و دکترین ها از کتاب جکایت های علمی را در اینجا مشاهده فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *