تاریخ امروز۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
Radio Theory webRadio Theory web

نظریه و فرضیه ؛ قسمت اول رادیو تئوری

نظریه و فرضیه ؛ قسمت اول رادیو تئوری

نظریه و فرضیه ؛ رادیو تئوری برنامه ای است که توسط بنیاد بین المللی تئوری ها و دکترین ها تولید شده است.

شما در این سری برنامه ها حول محور نظریه ها و فرضیه ها مطالبی خواهید شنید.

دوستان ما که این برنامه رادیویی را برای شما تهیه کرده اند با وجود اینکه هر کدام متخصص در موضوعات علمی اند تلاش کرده اند که مطالب ارائه شده به دور از بحث های تخصصی ای که خارج از حوصله ی عموم است مطالب شان را بیان کنند تا از این گذر مخاطبانی که اطلاعات تخصصی چندانی نیز در زمینه علوم مختلف ندارند به سادگی بتوانند از محتوای برنامه استفاده کنند.

همچنین در تولید محتوای این برنامه توجه و تمرکز بر کارا بودن علم در زندگی روزمره و قابل لمس بودن این موارد برای مخاطبان است.

در قسمت اول این برنامه نگاهی به موضوع نظریه ها شده است و تهیه کنندگان این برنامه امیدوار بوده اند تا پس از شنیدن آن شما با مفهوم “نظریه” و همچنین با ۵ نظریه کاربردی که زندگی بشر را دگرگون کرده است و جهان را تغییر داده آشنا شده باشید.

Radio Theory Index

این نظریه ها شامل؛

  • نظریه کوانتوم

نظریه کوانتوم، گربه ی شرودینگر و نگاه کوانتومی به جهان توضیحاتی ارائه خواهد شد.

  • سلول های بنیادی

در این بخش نگاهی خواهیم داشت به تاریخچه­ی تحقیقات علمی در زمینه ی سلول های بنیادی و دامنه ی کاربردهای این علم خواهیم داشت.

  • نظریه فرگشت

نظریه فرگشت و نظریه پرداز معروف آن یعنی چارلز داروین موضوع بعدی است که ما به آن پرداخته ایم. در کنار داروین با نظریه پردازان دیگری که تقریباً هم راه و هم نظر با داروین وبده اند نیز آشنا خواهیم شد. ما در خوانش از این نظریه به اصلاح ژنتیکی در گذر زمان و محصولات آن اشاراتی کرده ایم.

  • مفهوم تابش و نقش اشعه ی ایکس

در این بخش هم به انواع مختلف تابش و تعاریف و دامنه ی کارکرد این تابش ها در زندگی انسان ها خواهیم پرداخت. در کنار این مفاهیم به نقش ماری کوری و مفهوم رادیو اکتیو هم خواهیم پرداخت.

  • نظریه نسبیت

وقتی صحبت از نسبیت به میان میاد حتماً یاد آلبرت اینشتین می افتیم! همین طور ممکنه سوال کنیم کدام نظریه نسبیت؟ نسبیت خاص یا نسبیت عام؟ در این مورد هم ما به ارائه ی تاریخچه ای کوتاه در خصوص این نظریه و محدوده ی تأثیرگذاری آن خواهیم پرداخت.

شما می توانید این برنامه را از طریق کانال تلگرام و یا کانال یوتیوب ما بشنوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *