تاریخ امروز۱۰ فروردین ۱۴۰۳
100 Story

صد داستان ناگفته از علم

صد داستان ناگفته از علم

صد داستان ناگفته از علم ؛ یکی از جذاب‏ترین و خواندنی ‏ترین شاخه‏ های تاریخ، تاریخ علم و اختراعات است. خیلی از اختراعات و نظریه‏ های علمی که امروزه زندگی ما را دگرگون کرده‏ اند، بسیار اتفاقی و بدون نیت قبلی به وجود آمدند.

کتاب حاضر آکنده است از سرگذشت ‏ها، رخدادهای تصادفی جالب و جرقه‏ هایی که در ذهن افراد زده شد و منجر به اختراعاتی مهیج گردید. داستان‏های واقعی از افراد مشهوری همچون ایزاک نیوتون گرفته تا دانشمند گمنامی مانند آلبرت پارکهوس در پیش روی خواننده قرار گرفته است.

برخی از این سرگذشت‏ ها مربوط به سالها و سده ‏های اخیر می‏ شوند و برخی حتی بیش از دو هزار سال قدمت دارند. در کتابی که پیش رو دارید داستان‏ های متعددی از مخترعین فراموش‏ شده ‏ای را می‏خوانید که ادواتی همچون رادیو، دوربین فیلمبرداری یا رایانه را خیلی زودتر از افراد معروفی که ما این اختراعات را به نام آنها می‏ شناسیم ابداع کرده ‏اند.

در بخش هایی از کتاب صد داستان ناگفته از علم می خوانیم که؛

اگر تصور می کنید که لامپ را توماس ادیسون اختراع کرد سخت در اشتباه هستید. ایده اختراع تلفن، اولین بار به ذهن الکساندر گراهام­ بل نرسیده بود. نخستین خودرو پیش از ریاست جمهوری جورج واشینگتن در شهر پاریس رانده شده بود.

دستگاه هایی که در هتل ها با انداختن سکه درون آنها نوشابه و آب میوه تحویل می دهند قدمتی دو هزار  ساله دارند. دستگاه نمابر را یک کشیش ایتالیایی در زمان جنگ داخلی ابداع کرد. پیگیری یک اشعه ی مرگبار منجر به اختراع رادار شد.، که آن نیز با آب کردن یک قطعه شکلات در جیب یک مخترع دیگر، الهام بخش اختراع ماکروفر شد.

مخترع دستگاه دروغ سنج، همان کسی است که داستان زن شگفت انگیز را خلق کرد. فکری که در پس ایده ی اختراع تلویزیون نهفته بود، متعلق به پسر جوانی است که مشغول شخم زدن زمین کشت سیب زمینی بود.

science

اگر به شنیدن داستان هایی این چنینی علاقه مند هستید، جای درستی آمده اید. کتاب صوتی ای که ما در بنیاد بین المللی تئوری ها و دکترین ها برای شما تهیه کرده ایم اثری از مجموعه ای است با نام “صد داستان ناگفته” که در راستای همکاری با شبکه ی ماهواره ای تاریخ (History) نوشته شده است. این کتاب آکنده است از سرگذشت ها، رخدادهای تصادفی جالب و جرقه هایی که در فکر افراد زده شد و منجر به اختراعات مهیج شده است.

مشخصات کلی؛

این کتاب نوشته ی ریک بیر  و ترجمه ی آقای ابراهیم صالح رامسری است که توسط انتشارات معین به چاپ رسیده است و ما در بنیاد بین المللی تئوری ها و دکتری ها قصد داریم بخش هایی از این کتاب را به صورت صوتی تهیه و در اختیار شما قرار دهیم.

شما اکنون می توانید بخش های اول ، دوم ، سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم از این کتاب صوتی را از طریق کانال یوتیوب بنیاد بین المللی تئوری ها و نظریه ها  و همچنین می توانید بخش های مختلف  این کتاب را از  کانال تلگرام ما نیز بشنوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *