تاریخ امروز۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
scientific vision

معرفی کتاب نظریه علمی چیست؟

معرفی کتاب نظریه علمی چیست؟

معرفی کتاب نظریه علمی چیست؟ برخی از مردم به لحنی تحقیرآمیز ادعا می کنند که تکامل « فقط یک نظریه» است، چنان که گویی عقیده‌ی موهومی است که می توان براساس سلیقه شخصی آن را پذیرفت یا نادیده گرفت.

اما تا آنجا که با اندیشه علمی میتوان دریافت، گفتن این عقیده‌ای « فقط یک نظریه» است در حقیقت احترام گذاشتن فراوان به آن عقیده است!

کتاب نظریه علمی چیست شرح مختصری است از استنباط جدید درباره‌ی ذات علم که به خوانندگان امکان خواهد داد که دعوی‌های علم را از دعوی‌های شبه علومی چون آفرینش‌گرایی و اختربینی ( که خود را به نحوی منطقی در کسوت علم میپوشانند) بازشناسند.

بسیاری از مبحثهای سیاسی مهم امروزی بر محور علم دور می‌زنند که در آنها میان می‌توان به افزایش دمای کره زمین، رویارویی با بیماریهای عفونی و  بودجه های تحقیقات فضایی اشاره کرد.

مباحثه درباره این پرسشها و پرسشهای مشابه غالبا سطحی است چرا که تعداد اندکی از مردم چگونگی خواندن و تفسیر گزارشهای مربوط به نتایج علمی را می‌دانند حتی هنگامی‌که گزارشها را روزنامه‌نگاران شایسته و اهل علم نگاشته باشند.

براساس اعتقادات نویسنده کتاب و آنچه در مقدمه آورده است برای فهمیدن مباحث علمی باید تصویری از چیستی علم و کار دانشمندان داشته باشیم.

 

what is the scientific theory

مشخصات کلی کتاب 

عنوان: نظریه علمی چیست

نویسنده: موتی بن – آری

مترجم: فریبرز مجیدی

ناشر: مازیار

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *