تاریخ امروز۳۱ فروردین ۱۴۰۳
Creation

آفرینش ؛ خلقتی در ژانر درام

آفرینش ؛ برداشتی از زندگی چارلز داروین

آفرینش یا خلقت نام فیلمی درام است که به قسمتی از زندگی دانشمند بزرگ چارلز داروین و زحماتی که او بابت نوشتن کتاب خاستگاه گونه‌ها کشیده ‌است می‌پردازد.

کارگردانی این فیلم بر عهده جان امیل (Jon Amiel) بوده و از بازیگران می‌توان به پل بتانی (Paul Bettany) در نقش داروین و به جنیفر کانلی (Jennifer Lynn Connelly) برای نقش همسر وی اِما داروین اشاره کرد.

چارلز رابرت داروین زیست ‌شناس و زمین ‌شناس انگلیسی ای بود که بیش از هر چیز برای یافته ‌هایش در زمینه علم فرگشت شناخته می‌شود.

او این ایده را مطرح کرد که تمام گونه ‌ها دارای نسبی مشترک هستند؛ این نظریه امروزه توسط دانشمندان پذیرفته شده ‌است و یکی از مفاهیم بنیادی دانش به شمار می‌آید.

داروین نظریه خود مبنی بر اینکه این تبار زایشِ فرگشت نتیجه پروسه‌ ای به نام انتخاب طبیعی بوده‌ است که در آن، تلاش برای بقا تأثیر مشابه ‌ای بر روی اصلاح‌ نژاد انتخابی در زاد گیری گزینشی دارد را نخستین ‌بار در مقاله‌ ای مشترک با آلفرد راسل والاس مطرح نمود.

Creation index

 از داروین به عنوان یکی از مهم‌ترین انسان‌ ها در تاریخ بشر یاد می‌شود.

در سال ۱۸۵۹، یک سال پس از انتشار مقاله‌ای مشترک با والاس، داروین کتاب خاستگاه گونه‌ ها را منتشر کرد و شواهد خود مبنی تکامل را در آن شرح داد؛ تا دهه هفتاد قرن ۱۹ میلادی، فرگشت به عنوان یک «حقیقت» در میان قشر تحصیل کرده پذیرفته شد، گر چه برخی نیز نظریه ‌های ارائه شده دیگر که نقش مهمی برای انتخاب طبیعی قائل نبودند را قبول داشتند.

با این وجود، پس از ارائه سنتز مدرن در اوایل قرن بیستم، اجماعی در میان دانشمندان پدید آمد و انتخاب طبیعی به عنوان پایه و اساس مکانیزم فرگشت پذیرفته شد.

این کشف علمی داروین ضمن پیوند دادن تمام علوم زیستی به یکدیگر، تنوع زیستی را نیز توضیح می‌دهد.

جنیفر کانلی و پُل بتانی در سال ۲۰۰۱ در جریان فیلم یک ذهن زیبا با هم آشنا شده و در سال ۲۰۰۳ ازدواج کردند. جالب آن که این دو بازیگر در فیلم یک ذهن زیبا هم بازی بودند ولی هیچ صحنه مشترکی با هم نداشتند. فیلم آفرینش در ۲۲ ژانویه ۲۰۱۰ اکران شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *