تاریخ امروز۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
wind art 2

معرفی کتاب چرا باد می‌ وزد

معرفی کتاب چرا باد می‌ وزد

معرفی کتاب چرا باد می وزد؛  باد می‌ وزد کتابی است  قابل فهم و جالب و راهنمایی توانمند برای شناسایی وضع آب و هوای کره زمین؛ کتابی که پس از خواندن آن برایمان تردید باقی نمی‌ماند که به دگرگونی‌های جوی، پر دامنه و فوری در سبک زندگی و رفتار و کردارمان نیاز داریم.

بیل مک کمی بنرا باد می‌وزد، با بیانی قابل فهم و با بهره‌گیری از حکایت‌های واقعی، توضیح می‌دهد که چگونه این ماجراها از وضع آب و هوا و نادیده انگاشتن پیامدهای آن از جانب آدمی، متأثر شده‌اند.

علم هواشناسی به آرامی و تدریجی در خلال متن بیان می‌شود، به نحوی که فهم وضع آب و هوا به جزئی یکپارچه از داستان‌ها و ماجراهایی بدل می‌شود که طی این کتاب نقل شده‌اند. مولف کتاب، با نتیجه‌گیری از تاثیر تمدن دوران معاصر بر تغییرات اقلیم و پیامدهای دگرگون‌ساز آن بر کره زمین، خواننده را به اقدامی فوری فرا می‌خواند تا آثار گرمایش جهانی بر نسل‌‎های آینده را تعدیل و حتی‌الامکان حذف کند.

بخش هایی از کتاب چرا باد می وزد ؛

همچنان که خورشید سپیدمان از افق سر می زند ، پرتوهای گرمابخش اش را به سوی ما روانه می کند . همین پرتوها زمین و اقیانوس ها را گرم می کند ، دمای سطح دریا را بالا می برد ، سبب می شود رطوبت از سطح دریاها تبخیر شود و تا جو بالا رود و ابرها را تشکیل می دهد ، طی این فرآیند ، گردشی محلی را به حرکت در می آوردکه سبب وزش باد می شود. ماجرای اینکه بادها از کجا می آیند، به چند دلیل حکایت چندان ساده ای نیست.

Why Wind brief
کلی کتاب

عنوان: چرا باد می وزد

نویسنده: ماتیس لوی

مترجم: بهرام معلمی

ناشر: مازیار

شما می توانید خلاصه تهیه شده توسط بنیاد بین المللی تئوری ها و دکترین ها از این کتاب را در اینجا مشاهده فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *