تاریخ امروز۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
Interstallar Poster

اینتراستالِر ؛ علم یا توهم؟!

 اینتراستالِر ؛ علم یا توهم؟!

اینتراستالِر ؛ میان‌ستاره‌ای یا بین‌ستاره­ای که شاید ترجمه­ای دقیق از عنوان Interstellar نیز نباشد، فیلمی علمی–تخیلی به کارگردانی کریستوفر نولان است.

ماجرای فیلم اینتراستالِر درباره فضانوردانی است که از طریق کرم‌چاله‌ای سفر می‌کنند تا سیاره‌­ ی قابل سکونتی بیابند. عده ای بر این باورند که این فیلم با فیلم های معمول تخیلی متفاوت است و می تواند علاوه بر علاقه مندان به فیلم های تخیلی، افراد دیگر را هم جذب کند. فیلم‌نامه ی این فیلم را کریستوفر نولان به همراه برادرش جاناتان نولان نوشته‌است. کریستوفر به همراه لیندا اوبست و اما توماس تهیه‌کنندگی فیلم را نیز بر عهده داشته اند. فیزیکدان نظری، کیپ تورن یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی و مشاور علمی فیلم اینتراستالِر است.

موفقیت در گیشه و اذهان عمومی؛

فیلم اینتراستالِر در گیشه موفق بود و نظرات مثبت منتقدان را در پی داشت، آن‌ها بیشتر صحت علمی فیلم، موسیقی متن، جلوه‌های ویژه و بازی بازیگران اصلی فیلم را تحسین کرده‌اند.

در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار نیز این فیلم نامزد دریافت ۵ جایزه برای؛ بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین طراحی صحنه، بهترین میکس صدا، بهترین تدوین صدا و بهترین موسیقی فیلم شد و از این بین موفق به دریافت جایزه بهترین جلوه‌های ویژه گردید. بین ستاره‌ای همچنین برنده چند جایزه دیگر برای جلوه‌های ویژه، فیلمبرداری و موسیقی فیلم شده‌ است.

Interstallar

کیپ تورن، فیزیکدان نظری و مشاور علمی فیلماینتراستالِر در خصوص اطلاعاتی که فیلم در خصوص کرم‌چاله و نسبیت به بینندگان ارائه می­گوید: «درباره تصاویر کرم‌چاله و سیاه‌چاله بحث کردیم و سپس من روی معادلاتی کار کردم که به ما اجازه می‌داد مسیر پرتوهای نور در نزدیکی کرم‌چاله یا سیاه‌چاله را پیش‌بینی کنیم. پس آنچه می‌بینید بر پایه معادلات نسبیت عام اینشتین است.»

ما داستان فیلم را برای حفظ جذابیت برای کسانی که هنوز فیلم را ندیده­اند بیان نمی­کنیم اما همین اندازه بگوییم که علاوه بر داستان جذاب فیلم، اطلاعات علمی بر پایه معادلات نسبیت عام اینشتین، منتقدان سینمایی بازی متیو مک‌کانهی (Matthew McConaughey)، ان هتوی (Anne Hathaway) و به طور ویژه ای مکنزی فوی (Mackenzie Foy) را به عنوان بازیگران اصلی فیلم تحسین کرده اند. پس اگر تا حالا این فیلم را ندیده­اید فرصت را از دست ندهید و به تماشای آن بنشینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *