تاریخ امروز۹ فروردین ۱۴۰۳
اسکن

اسکن مغز در عرض ۱۰ دقیقه با یک کلاه

اسکن مغز در عرض ۱۰ دقیقه با یک کلاه

اسکن مغز؛ یک اسکنر مغزی در نمایشگاه ۲۰۲۲ CES رونمایی شده که قادر به بررسی مغز ظرف تنها ۱۰ دقیقه است.

اسکنر مغز شرکت آی­مدی­سینک (iMediSync) که یک پلتفرم دیجیتالی مراقبت از سلامت روان مبتنی بر هوش مصنوعی است و در زمینۀ خدمات تشخیص زودهنگام، درمان و پزشکی از راه دور در حوزۀ جلوگیری از زوال عقل و آلزایمر و همچنین سایر اختلالات عصبی روانپزشکی از طریق نقشه برداری و اسکن مغز با هوش مصنوعی فعالیت می­کند در نمایشگاه فناوری CES2022 رونمایی شد و نقدهای بسیار مثبتی در همین زمینه کسب کرد.

اسکنری با قدرت­های کلاه گروه­بندی در داستان­های هری پاتر

این اسکنر که به شکل یک کلاه ایمنی طراحی شده و دارای حسگر‌های نوار مغزی است در نمایشگاه فناوری CES2022 رونمایی شد. این اسکنر از الگوریتم‌های یادگیری عمیق هوش مصنوعی برای ارزیابی وضعیت مغز و اختلالات و تشخیص اولیه مواردی که نقش مهمی در کشف بیماری‌های عصبی در مراحل اولیه ایفا می‌کنند، استفاده می‌کند.

 

اسکن

 

این اسکنر که به شکل یک کلاه طراحی و تولید شده در نتیجه‌ی ۱۰ سال تحقیق و آزمایش بالینی ساخته شده است. شرکت‌کنندگان CES می‌توانند با استفاده از آن یک گزارش کامل از نوار مغزی خود دریافت کنند.

در عرض تنها ۱۰ دقیقه اولین نشانه‌های چندین مشکل روانی و اختلال مغزی که توسط روش‌های مرسوم قابل تشخیص نیستند مانند آلزایمر توسط این کلاه مورد بررسی قرار می‌گیرد. شرکت آی­مدی­سینک با معرفی این اسکنر  گامی در جهت تبدیل شدن به رهبر حوزه پزشکی از راه دور و پزشکی هوش مصنوعی بر داشته است.

منبع: ces.vporoom

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *